امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۲۰:۴۶:۳۶

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

آذر ۲۰, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4431کد مطلب

273تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

مرگ قوها در تالاب فریدونکنار بر اثر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

به گزارش شیرگاه خبر ، ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نمونه‌برداری از قوی تلف شده در تالاب فریدونکنار مثبت اعلام شد. وی افزود: طی برنامه‌های پایش و بررسی تالاب قوهای سرخرود در سال جاری، در تاریخ ۱۵ آذرماه یک قطعه قوی بیمار مشاهده و با کمک کارشناسان دامپزشکی از آن نمونه‌گیری شد که در تاریخ ۱۷ آذرماه تست آنفلوآنزای این پرنده تلف شده، مثبت اعلام شد. رئیس...

به گزارش شیرگاه خبر ، ربیعی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران گفت: تست آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نمونه‌برداری از قوی تلف شده در تالاب فریدونکنار مثبت اعلام شد.

وی افزود: طی برنامه‌های پایش و بررسی تالاب قوهای سرخرود در سال جاری، در تاریخ ۱۵ آذرماه یک قطعه قوی بیمار مشاهده و با کمک کارشناسان دامپزشکی از آن نمونه‌گیری شد که در تاریخ ۱۷ آذرماه تست آنفلوآنزای این پرنده تلف شده، مثبت اعلام شد.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران ادامه داد: با پایش دقیق‌تر و بررسی بیشتر تالاب سرخرود، عصر روز ۱۷ آذرماه (روز گذشته) مجدداً دو قطعه قوی فریادکش تلف شده مشاهده که این موضوع نگرانی بابت ادامه‌دار شدن و درگیری بیماری و تلفات را در گونه‌های پرندگان مهاجر بیشتر کرده است.

ربیعی با اشاره به اینکه مبدأ اصلی زیستگاهی پرندگان مهاجر به تالاب‌های فریدونکنار، میانکاله و سایر آب‌بندان‌ها و سواحل استان، مشترک است، تأکید کرد: احتمال آلودگی و بیماری در تمامی پرندگان مهاجر وجود داشته و توصیه می‌شود پروتکل‌های بهداشتی در تمامی محیط‌های تالابی در برخورد با پرندگان وحشی رعایت شود.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش محیط زیست مازندران همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه پرنده بیمار و لاشه تلف شده پرندگان، ضمن خودداری از دست زدن و لمس کرن لاشه، مراتب را در سریع‌ترین زمان ممکن، به ادارات محیط زیست و دامپزشکی اعلام کنند

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .