امروز شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۰۷:۰۱:۱۲

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » نان محلی مازندرانی در فهرست آثار ملی

دی ۲۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4898کد مطلب

240تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

نان محلی مازندرانی در فهرست آثار ملی

نان محلی مازندرانی در فهرست آثار ملی

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سوادکوه با اشاره به جایگاه مهم انتقال فرهنگ و سبک زندگیِ اصیل از نسلی به نسل دیگر گفت: قرار گرفتن نان‌های محلی دِلِه دَکِرده نون (نان پیازی)، کِچیله نون (نان قندی) روستای دهمیان، نان شیرینی گاتا دهستان اوریم رودبار و نان محلی پنجه‌کَش این شهرستان در فهرست آثار ملی، نشان از داشته‌های بالنده و هویتی افتخار آفرین است. محمد حمزه نژاد، همراهی مردمی در ثبت ملی و نقش غیرقابل انکار استفاده از...

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سوادکوه با اشاره به جایگاه مهم انتقال فرهنگ و سبک زندگیِ اصیل از نسلی به نسل دیگر گفت: قرار گرفتن نان‌های محلی دِلِه دَکِرده نون (نان پیازی)، کِچیله نون (نان قندی) روستای دهمیان، نان شیرینی گاتا دهستان اوریم رودبار و نان محلی پنجه‌کَش این شهرستان در فهرست آثار ملی، نشان از داشته‌های بالنده و هویتی افتخار آفرین است.
محمد حمزه نژاد، همراهی مردمی در ثبت ملی و نقش غیرقابل انکار استفاده از توان آن‌ها برای آماده سازی آثار در حوزه میراث فرهنگی بسیار مهم دانست و افزود: تعدادی دیگری پرونده در باره ثبت طبیعی، تاریخی و معنوی در دستور کار قرار داشته که مراحل قانونی خود را می‌گذراند.
گفتنی است؛ از خانم سوری خادمی، اهل روستای دهمیان شهرستان سوادکوه که با پخت انواع نان‌های محلی و ارسال فیلم به اداره میراث فرهنگی این شهرستان، موجب نمایش و بازتاب مهارت پخت نان‌های محلی و قرار گرفتن آن در فهرست آثار ملی با نام شهرستان سوادکوه شد، تقدیر بعمل آمد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .