امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۰:۲۸:۵۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » هوای مازندران از یکشنبه سردتر می‌شود

دی ۱۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4792کد مطلب

419تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

هوای مازندران از یکشنبه سردتر می‌شود

به گزارش شیرگاه خبر ،بر اساس پیش بینی جوی هواشناسی مازندران از اواخر روز یکشنبه سامانه بارشی وارد مازندارن می شود که بارش باران ، برف و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت. رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که سامانه پیش رو از نوع کم بارش بوده و مشکلات جدی را برای استان پیش نخواهد آورد. احمد اسدی افزود : بر اساس تحلیل های ماهواره ای اوا اواخر روز یکشنبه...

به گزارش شیرگاه خبر ،بر اساس پیش بینی جوی هواشناسی مازندران از اواخر روز یکشنبه سامانه بارشی وارد مازندارن می شود که بارش باران ، برف و کاهش محسوس دما را در پی خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت که سامانه پیش رو از نوع کم بارش بوده و مشکلات جدی را برای استان پیش نخواهد آورد.

احمد اسدی افزود : بر اساس تحلیل های ماهواره ای اوا اواخر روز یکشنبه آسمان استان با افزایش ابر رو به رو خواهد شد که تا ساعات پایانی شب تمامی استان را در بر می‌گیرد.

به گفته او ، این سامانه روز دوشنبه به اوج خود می رسد که همراه با بارش برف در ارتفاعات و همچنین بارش پراکنده و در برخی مواقع رگباری باران در مناطق میان بند و جلگه ای همراه است و امکان دارد مشکلات مقطعی از جمله مسدود شدن راه های ارتباطی کوهستانی در ارتفاعات را در پی داشته باشد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی با بیان این که در حال حاضر مازندران در شرایط سرد به سر می‌برد، افزود: دمای هوا در روز دوشنبه نسبت به امروز در مناطق جلگه‌ای حدود سه درجه و در مناطق کوهستانی تا پنج درجه سانتی گراد کاهش می‌یابد.

اسدی همچنین از شکل گیری پدیده مه گرفتگی غلیظ در ساعات ابتدایی روز خبر داد و گفت که این وضعیت به دلیل کاهش محسوس دما در ساعات بامدادی روز و اشباع شدن بخار هوا در تماس با دمای سرد است که می تواند برای تردد های خودرویی بسیار خطرناک باشد.

وی زمان خروج سامانه بارشی را صبح روز سه شنبه اعلام کرد و اظهار داشت که در این مدت دریا خزر نیز مواج بوده و لازم است که صیادان و در مجموع فعالیت صیادی نسبت به این وضعیت هوشیار باشد.

مازندران نخستین روز هفته جاری خود را با دمای حداکثر ۱۳ درجه آغاز کرده است که در مناطقی همچون کیاسر و پل سفید ثبت شده است.

در حال حاضر نیز شهر ساری با دمای ۱۰ درجه سانتیگراد تقریبا گرم ترین شهر جلگه ای استان و همچنین شهر آمل با هشت درجه سردترین منطقه مازندران است.

مازندران تعطیلات پایانی هفته نخست دی ماه را با بارش سنگین برف و باران و همچنین کاهش دما پشت سر گذاشت که دمای هوا در بامداد شنبه هفته گذشته در نقاطی از استان به ۲۰ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید.

همچنین ارتفاع برف که در برخی مناطق کوهپایه ای به حدود ۷۰ سانتیمتر رسید باعث ایجاد مشکل برای حدود ۶۵۰ روستا و همچنین مسدود شدن راه دسترسی بیش از ۲۰۰ روستای کوهستانی داشت.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .