امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۱۲:۳۷:۴۴

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » پلیس مازندران نسبت به هرگونه تخلف تردد خودرویی هشدار داد

دی ۲۳, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4922کد مطلب

235تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

پلیس مازندران نسبت به هرگونه تخلف تردد خودرویی هشدار داد

سرهنگ نصرالله بیگلری  ماموران پلیس راهور از صبح فردا با تمام توان محدودیت‌های تردد خودرویی را طبق قواعد و مقررات جدید ستاد پیشگیری و مقابله کرونای استان در مبادی ورودی تمامی شهرها اعمال می کنند و تنها مجوزهای تعریف شده از سوی کمیته امنیتی ستاد قابل پذیرش خواهد بود. وی توضیح داد : طبق مصوبه کمیته امنیتی ستاد ، تمامی کارت های تردد قبلی به استثنای کارت تردد شبانه دارای هولوگرام از ساعت ۸ صبح سه شنبه فاقد اعتبار است در...

سرهنگ نصرالله بیگلری  ماموران پلیس راهور از صبح فردا با تمام توان محدودیت‌های تردد خودرویی را طبق قواعد و مقررات جدید ستاد پیشگیری و مقابله کرونای استان در مبادی ورودی تمامی شهرها اعمال می کنند و تنها مجوزهای تعریف شده از سوی کمیته امنیتی ستاد قابل پذیرش خواهد بود.

وی توضیح داد : طبق مصوبه کمیته امنیتی ستاد ، تمامی کارت های تردد قبلی به استثنای کارت تردد شبانه دارای هولوگرام از ساعت ۸ صبح سه شنبه فاقد اعتبار است در نتیجه به هیچ خودروی غیربومی اجازه ورود به شهرها داده نخواهد شد.

سرهنگ بیگلری گفت : خودروی هر شهرستان تنها در محدوده همان شهرستان می تواند تردد داشته باشد و افرادی که محل کار و سکونتشان فرق دارد و یا برای کارهای ضروری نیازمند ورود به شهرستان های غیر محل سکونتشان هستند باید برابر مصوبه ستاد اقدام به اخذ مجوز و یا برگه تردد کنند.

وی با تاکید بر این که پلیس راهور با افزایش نیروهای مستقر در ۵۷ ایستگاه در ورودی شهرهای استان با قدرت مصوبات جدید محدودیت های تردد خودوریی را اعمال می کند ، تاکید کرد : پلاک خودروهای هر شهرستان برای ماموران ما شناخته شده است و درخواست ما این است که هیچ کس بر نادیده گرفتن مصوبه ستاد اصرار نکند چون سبب ازدحام و ترافیک خودرویی در ایستگاه ها و مبادی ورودی و ایجاد اختلال در تردد دیگر خودروها می شود که به نوعی نقص مقررات محسوب خواهد شد.

رییس پلیس راهور مازندران همچنین بر ضرورت کاهش تردد خودرویی مجاز تاکید کرد و از شهروندان خواست تا آنجایی که ممکن است برای همکاری در قطع زنجیره شیوع ویروس کرونا از ترددهای بی مورد و غیر ضروری پرهیز نمایند.

سرهنگ بیگلری گفت : طبق بررسی های صورت گرفته یکی از مهم ترین مشکلاتی که در این مدت برای پلیس به وجود آمد و در واقع پلیس را خسته و سرگردان کرده بود ، مجوزهای زیادی بود که در اختیار رانندگان خودرو قرار داشت و اکنون با کاهش تعداد مجوزها و شفاف شدن مقررات تردد خودرویی برای هر شهرستان ، ماموران انتظامی راحت تر و با قاطعیت بیشتری می توانند به وظایفشان عمل کنند.

جریمه ۵۰۰ هزار تومانی تا یک میلیون تومانی 

وی افزود : البته میزان جریمه برای خودروهای متخلف مصوبات قبلی ستاد ملی مقابله به کرونا است که بر اساس آن در صورت ورود خودروهای شخصی با پلاک غیر بومی به شهرهای دارای وضعیت نارنجی ، این خودروها در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ ۵۰۰ هزار تومان و در صورت ورود به شهرهای دارای وضعیت قرمز در هر ۲۴ ساعت ماندگاری مبلغ یک میلیون تومان جریمه می شوند.

سرهنگ بیلگری گفت : با توجه به این که مازندران طبق ارزیابی وزارت بهداشت پنج شهرستان قرمز شامل ساری ، قائمشهر ، آمل ، فریدونکنار و نکاء دارد ، جریمه های قرمز کرونایی برای ورود به این شهرستان ها اعمال خواهد شد و بقیه شهرستان های استان هم وضعیت نارنجی دارند که متخلفان مشمول جریمه رنگ نارنجی می شوند.

وضعیت کرونایی کنونی مازندران و عادی انگاری برخی از شهروندان و اصناف سبب شده است تا شخص دکتر نمکی وزیر بهداشت روز گذشته  به این استان سفر کرده و با شرکت در نشست استانی مقابله با کرونا بر ضرورت وفاق و همدلی مردم و مسئولان برای شکستن زنجیره شیوع کرونا تاکید کند.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران هم عصر دیروز یکشنبه مصوبات جدیدی تردد خودرویی را تصویب و برای اعمال به نیروی انتظامی ابلاغ و برای اطلاع شهروندان ، رسانه ای کرد.

طبق مصوبه جدید این کمیته تنها افراد بومی ساکن هر شهرستان مجاز به تردد در آن شهرستان هستند و ورود افراد غیرساکن ممنوع است. ملاک تردد افراد هم منوط به ارائه یکی از مدارک شامل کارت ملی متعلق به شهرستان ، پلاک خودرو یا بیمه نامه مرتبط با شهرستان ، کارت شناسایی ادارات ، کارخانه ها و نهادها یا برگ ماموریت اداری آنان و یا پروانه کسب و سند مالکیت است.

کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران تاکید کرده است که برای تردد افراد غیرساکن شهرستان در مواقع اضطراری مانند انجام کارهای پزشکی ، قضایی و دیگر موارد ، فرمانداران به صورت محدود و با قبول مسئولیت تنها مجاز به صدور برگه تردد حداکثر به مدت ۴۸ ساعت هستند.

همچنین افرادی که در شرایط اضطراری بدون مجوز مجبور به تردد در شهرستان های غیرمحل سکونت شوند ، با ارائه مدارک مثبته به فرمانداری ، در صورت تایید نسبت به حذف جریمه از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی برای آنها اقدام خواهد شد.

طبق مصوبه کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا مازندران ، افراد غیربومی و مسافر هم در طول مسیر اجازه ورود به شهرها را ندارند و تنها می توانند از کنارگذرها و کمربندی ها عبور کنند.

آخرین ارزیابی وزارت بهداشت نشان می دهد که  مازندران تنها استانی است که با تاخیر وارد پیک موج سوم شده است و به همین دلیل هم در حال حاضر وضعیت پنج شهرستان قرمز و ۱۷ شهرستان دیگر نارنجی است.

بر اساس تازه ترین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر یکهزار و ۳۷۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

آخرین آمار پلیس راهور مازندران نشان می دهد که از ابتدای آذر ماه تا کنون ۵۴ هزار نفر از رانندگان خودروهای متخلف به علت عدم رعایت مصوبه کرونایی در استان اعمال قانون شده اند که ۴۶ هزار و ۶۰۰ نفر از این رانندگان ، متخلفانی بودند که محدودیت تردد شبانه را رعایت نکردند و  بعد از ساعت ۲۱ تا چهار بامداد تردد داشتند.

همچنین در این مدت ۲۲۴ هزار دستگاه خودرو از ۶ نقطه ورودی مازندران به مبدا حرکتشان بازگشت داده شدند و اجازه ورود به استان نیافتند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .