امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳| ۰۱:۳۰:۲۰

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » کابوس شبکه شاد/اقدام به موقع کمیته امداد مانع ترک تحصیل دانش آموزسوادکوهی شد

آذر ۱۷, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

4357کد مطلب

224تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

کابوس شبکه شاد/اقدام به موقع کمیته امداد مانع ترک تحصیل دانش آموزسوادکوهی شد

کابوس شبکه شاد/اقدام به موقع کمیته امداد مانع ترک تحصیل دانش آموزسوادکوهی شد

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری شبستان– مازندران؛ کرونا که معلوم نشد آخر از کدامین قاره و کشور مثل یک بلا برسر مردمان دنیا نازل شد همچنان با شدت در حال تاختن است و زندگی مردم از هر قشر و طبقه ای را به صورت کامل تحت تاثیر و تغییرات قرار داده است به گونه ای که برخی ممنوعیت ها تبدیل به اجبارهایی برای ادامه مسیر تبدیل شدند. شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را به سربازان عرصه تعلیم و...

به گزارش شیرگاه خبر به نقل از خبرگزاری شبستان مازندران؛ کرونا که معلوم نشد آخر از کدامین قاره و کشور مثل یک بلا برسر مردمان دنیا نازل شد همچنان با شدت در حال تاختن است و زندگی مردم از هر قشر و طبقه ای را به صورت کامل تحت تاثیر و تغییرات قرار داده است به گونه ای که برخی ممنوعیت ها تبدیل به اجبارهایی برای ادامه مسیر تبدیل شدند.

شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب را به سربازان عرصه تعلیم و تربیت وارد کرد، به‌طوری که از اسفند ماه سال ۹۸ تاکنون، سنگر تحصیل دانش آموزان از فضای واقعی به فضای مجازی تبدیل شد!!!

و گوشی یا تبلت که روزی حمل آن و استفاده از این ابزار نوین آموزشی در مدارس ممنوع بود و همگان یاد داریم که اگر گوشی همراه داشتیم با توبیخ مدیر و ناظم مدرسه مواجه می شدیم و حتی پدر و مادر مان را برای باز ستاندن گوشی به مدرسه فرامی خواندندامروز تبدیل به یکی از اساسی ترین ابزارها برای ادامه روند آموزش دانش آموزان درآمده است.

در فضای واقعی، دانش آموزان با حضور در مدرسه و کلاس درس، آموزش را از معلمان فرا گرفته و سال تحصیلی را به پایان می‌رساندند، ولی در فضای مجازی با روی کار آمدن شبکه شاد آموزش را جور دیگری فرا می‌گیرند

امروز در شرایط کرونایی یکی از ابزارهای مهم برای حضور دانش آموزان در کلاس درس مجازی در اختیار داشتن تبلت یا گوشی موبایل اندورید(گوشی هوشمند) است و نبودش حکم غیبت در کلاس درس را دارد، خوشبختانه طی سال‌های اخیر با پیشرفت در عرصه تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی اکثر مردم گوشی و تبلت به‌روز در اختیار دارند.

در این میان برخی دانش آموزان اقشار متوسط و رو به پایین جامعه از داشتن گوشی اندروید و یا تبلت محروم هستند، البته نهادهایی همچون بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) طی بررسی تعداد دانش آموزان تحت پوشش محروم از تبلت را شناسایی کرده و راهکارهایی برای حل این مشکل تدارک دیدند.

جالب است بدانیم که برخی از دانش آموزان عضویتی در هیچ یک از نهادهای حمایتی نداشته و با وجود گذشت سه ماه از آعاز سال تحصیلی جدید هنوز در شبکه شاد حاضر نیستند اگر هم حضوری باشد از طریق استفاده از تلفن همراه دیگران است که موقت خواهد بود!!!

IMG 20201204 WA0007

*وقتی تبلت از غیب می‌رسد

در این خصوص در خبرگزاری شبستان نظرتان را به اتفاقی جلب می کنیم که شنیدنش خالی از لطف نیست؛ این خبر حاکی از آن است که یکی از دانش آموزان ممتاز اهل روستای چایباغ سوادکوه که به‌خاطر نداشتن تبلت قصد ترک تحصیل را داشت، به لطف خدا مشکلش حل شده و تبلت از غیب برایش رسید!!!

مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران در این باره گفت: چند روز پیش پیامکی از طرف خانواده ای در واتساپ با این مضمون؛ که من نمیدونم شما چه کسی هستید، فقط می‌دانم از مدیران گروه مجازی کمیته امداد هستید، کمی دردودل دارم؛ گفت برادرم دانش آموز رشته تجربی است نمراتش از ۲۰ کمتر نیست اما به خاطر نداشتن تبلت می‌خواهد ترک و تحصیل کند…..دریافت کردم.

*نبود تبلت و فراهم شدن بساط ترک تحصیل!!

قنبری ادامه داد: پیامک را خواهر این دانش آموز فرستاده بود در حالیکه تحت پوشش امداد نیستند فقط به دلیل اوضاع بد اقتصادی وام خود اشتغالی دریافت کرده بودند،، خلاصه خبر را به حجت الاسلام بشیر عالیشاه مدیرکل کمیته امداد مازندران انتقال دادم پس از دستور با این خانواده تماس گرفته و مشکل را جویا شدیم، پس از صحبت با یک خیر، تبلت را تهیه و به منزلشان برده تقدیم این دانش آموز کردیم، این دانش آموز پس از تحویل تبلت کلیپی برای تشکر فرستاد که برایمان بسیار خوشایند بود.

*نخواستم سناریوی ترک تحصیلم تکرار شود   

در ادامه «معصومه- ذ» خواهر «امیرحسین- ذ» دانش آموز مذکور، بیان کرد: برادرم در پایه یازدهم رشته تجربی مدرسه شهید ابراهیمی شیرگاه، مشغول تحصیل است، با وجود داشتن لکنت زبان، معدلش ۱۹٫۹۸ است، ما در یک خانواده روستایی ضعیف زندگی می‌کنیم، پدرم بیماری قلبی دارد و مادرم خانه دار است، یک خواهرم فلج cp بوده ولی در عین حال در خیریه مشغول به‌کار است.

وی یادآور شد: متاسفانه خودم در دوم دبیرستان به دلیل مشکلات مالی ترک تحصیل کرده و دیگر قادر به ادامه تحصیل نشدم از آن زمان تاکنون کار می کنم ولی کارم فصلی بوده و ثابت نیست در حال حاضر هم در شرکت کلوچه کاوه مشغول به‌کار هستم، حال و روز برادرم را که دیدم وقتی از ترک تحصیل سخن گفت با خودم گفتم باید کاری کنم.

خواهر امیرحسین ادامه داد: برادرم از ابتدای شیوع کرونا به دلیل نداشتن گوشی صبر می‌کرد تا من به خانه برسم از گوشی من استفاده کند در حالیکه کلاس‌های شبکه شاد زمان مشخص دارد به همین علت رضایت معلمان را در پی نداشت این موضوع موجب تضعیف روحیه امیرحسین شد و گفت من ترک تحصیل خواهم کرد.

این خواهر فداکار با اشاره به اینکه پس از تحقیق به عضویت گروه کمیته امداد شیرگاه درآمدم و وارد کانال استان شدم، گفت: در ادامه شرح حالی برای مدیر روابط عمومی ارسال کردم و مشکلات خودم را بیان کردم،  خدا بزرگ است، فقط برادرم ترک تحصیل نکند! برادرم از بسیجیان فعال و تیزهوشان کلاس است.

*دریافت تبلتی که واسطه خیر شد

 وی اضافه کرد: حوشبختانه سه روز بعد از زمان ارسال پیامک آقای قنبری با یک تبلت در دست به منزل ما آمده و تبلت را تحویل ما دادند، برادرم در آن لحظه منزل نبود زمانی که تبلت رادید با خوشحالی تمام ویدئویی با مضمون تشکر از مدیران و رؤسای کمیته امداد از خود آماده و برای دست اندرکاران این کار خیر ارسال کردیم.

*روایتی از حضور در کلاس مجازی بدون تبلت     

در ادامه «امیرحسین- ذ»، در حالیکه بسیار مسرور بود با اشاره به اینکه مشکلی برای ادامه تحصیل ندارد، اظهار کرد: با وجود این تبلت مشکل حضورم در شبکه شاد حل شد، من روزهای سختی داشتم برای حضور در کلاس نزد یکی از دوستانم که در کافینت مشغول به‌کار است می‌رفتم یا منتظر خواهرم می‌ماندم، خدا را شکر می‌کنم که مشکلم حل شد.

این را گفت و تمام….. به‌راستی برخی از دانش آموزان در رفاه کامل و استفاده از همه امکانات ممتاز نبوده و در خواندن درس مشکل دارند، ولی این دانش آموز که از پتانسیل بالایی برخوردار است به دلیل فقر از داشتن یک تبلت معمولی محروم بوده است.

اگر بخواهیم تمرکز کنیم از خودمان می‌پرسیم چند دانش آموز دیگر در این شهر ، استان یا کشور زندگی می‌کنند که لنگ یک تبلت برای ادامه تحصیل هستند؟ خدا کند تعدادشان محدود باشد یا اصلا کسی وجود نداشته باشد… مدارس می‌توانند در این خصوص بررسی‌هایی داشته باشند.

خوشبختانه کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با استفاده از ظرفیت خیرین در طرحی با دریافت مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان از خیرین می تواند تبلتی به ارزش سه میلیون و پانصد هزار تومان تهیه کرده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دهد، ولی تهیه تبلت برای دانش آموزانی که مددجو نیستند به کجا قرار بیانجامد خدا می داند.معلوم نیست چند امیرحسین دیگر را در کشور داریم که برای نبود امکانات کمک آموزشی  یا همان گوشی هوشمند ترک تحصیل کردند و یا در شرف ترک تحصیل هستند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .