امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳| ۰۸:۰۸:۲۰

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت

مهر ۲۳, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

9478کد مطلب

158تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت

کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت

به گزارش شیرگاه خبر ،با اشاره به مفقود شدن کتیبه با قدمت و تاریخی سر در مسجد جامع بابل اظهار داشت: کتیبه تاریخی مسجد جامع شامگاه چهارشنبه بیستم مهرماه به سرقت رفته و روز پنجشنبه به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گزارش داده شد. وی با بیان اینکه پس از گزارش سرقت اقدامات اولیه و رایزنی‌ها با نامه‌نگاری به دستگاه قضایی انجام شده است، افزود: هم‌اکنون منتظر نتیجه دستگاه قضایی بر پیگیری و کشف این اثر باستانی و تاریخی...

به گزارش شیرگاه خبر ،با اشاره به مفقود شدن کتیبه با قدمت و تاریخی سر در مسجد جامع بابل اظهار داشت: کتیبه تاریخی مسجد جامع شامگاه چهارشنبه بیستم مهرماه به سرقت رفته و روز پنجشنبه به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گزارش داده شد.

وی با بیان اینکه پس از گزارش سرقت اقدامات اولیه و رایزنی‌ها با نامه‌نگاری به دستگاه قضایی انجام شده است، افزود: هم‌اکنون منتظر نتیجه دستگاه قضایی بر پیگیری و کشف این اثر باستانی و تاریخی از سوی سارق یا سارقان هستیم.

کردان با تاکید براینکه هنوز سارقان کتیبه سردر مسجد جامع مشخص نشده است، گفت: طبق گفته‌هایی مبنی بر سرقت کتیبه از سوی اغتشاشگران تاکنون گزارشی ارائه نشده و پس از بررسی بیشتر اعلام می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مازندران قدمت این کتیبه تاریخی را سال ۱۲۵۱ ه ق و دوره محمدشاه قاجار عنوان و بیان کرد: از آن دوره تاکنون این کتیبه در سر در ورودی مسجد جامع بابل نصب بوده که از قدمت دیرینه‌ای برخوردار است و یگان حفاظت تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا این اثر دیرینه به جایگاهش برگردد.

وی خاطرنشان کرد: در مازندران با وجود تپه‌های باستانی و تاریخی آثار بسیاری به سرقت می‌رود که نیاز به ورود جدی دستگاه قضایی است تا این آثار مورد حفاظت قرار گیرد.

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .