امروز جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۰۵:۲۲:۰۷

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » عمومی » ۱۲۰ هزار خانوار مازندرانی بیمه روستایی و عشایری دارند

مهر ۱۵, ۱۳۹۹ تاریخ انتشار

adminنویسنده

3895کد مطلب

264تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

۱۲۰ هزار خانوار مازندرانی بیمه روستایی و عشایری دارند

۱۲۰ هزار خانوار مازندرانی بیمه روستایی و عشایری دارند

به گزارش شیرگاه خبر ،محمد ابراهیمی روز سه شنبه در همایش روز ملی روستایی و عشایری در ساری افزود : آمار خانوارهای زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری در مازندران از سال ۹۶ تاکنون دو برابر شده است. وی همچنین از بازنشستگی حدود هفت هزار خانوار روستایی و عشایری زیر پوشش این بیمه خبر داد و گفت که این افراد در حال حاضر دریافت کننده مستمری از صندوق هستند. ابراهیمی با اشاره به اعمال طرح بیمه رایگان روستایی و عشایری برای...

به گزارش شیرگاه خبر ،محمد ابراهیمی روز سه شنبه در همایش روز ملی روستایی و عشایری در ساری افزود : آمار خانوارهای زیر پوشش بیمه روستایی و عشایری در مازندران از سال ۹۶ تاکنون دو برابر شده است.

وی همچنین از بازنشستگی حدود هفت هزار خانوار روستایی و عشایری زیر پوشش این بیمه خبر داد و گفت که این افراد در حال حاضر دریافت کننده مستمری از صندوق هستند.

ابراهیمی با اشاره به اعمال طرح بیمه رایگان روستایی و عشایری برای خانوارهای آسیب پذیر و اشتغال خانگی با دستور رییس جمهوری ، گفت : براساس دستور رییس جمهوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار از بیمه رایگان این صندوق بهره مند خواهند شد.
وی افزود : در این طرح سهمیه استان ها برای بیمه سپاری به صورت شناور پیش بینی شده و محدودیتی برای پوشش بیمه ای در استان ها وجود ندارد و مازندران با داشتن ۴۷ درصد از جمعیت ساکن در روستاها می بایست با همکاری دستگاه های اجرایی در این طرح پیشتاز شود.
مدیر صندوق بیمه روستایی و عشایری مازندران گفت : براساس این طرح مدد جویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد به خصوص زنان بی سرپرست، بدسرپرست ، سرپرست خانوار ، قالیبافان ، زنان کشاورز ، فعالان زن حوزه صنایع دستی می توانند از طرح بیمه رایگان روستایی و عشایری بهره مند شوند.
وی افزود : باید دستگاه های متولی اعم از بهزیستی، کمیته امداد، گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی در معرفی افراد مشمول به صندوق بیمه روستایی و عشایری فعال شوند.
بر اساس آمارهای رسمی حدود ۳۵۰ هزار نفر از جمعیت روستایی استان مازندران مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی هستند.
برخورداری ۹۸ درصد از روستاهای مازندران از برق 
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت : هم اکنون ۹۸ درصد از روستاهای این خطه شمال کشور از نعمت برق و آب آشامیدنی برخوردارند و بیشترین خدمات نیز در دولت یازدهم و دوازدهم به روستاها داده شد.
خسرو طالبی افزود : خدمات رسانی به روستاها به خصوص در حوزه اشتغال با پرداخت تسهیلات اشتغالزا ادامه دارد و در سال جاری نیز تسهیلات خوبی برای اشتغال روستاییان برای این استان پیش بینی شده است.
استان مازندران بیش از سه هزار و ۲۰۰ روستا دارد. طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۴۷ درصد از جمعیت سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان مازندران در روستاها سکونت دارند.

همزمان با ۱۵ مهرماه روز ملی روستا و عشایری در استان مازندران از ۱۱۰ روستایی برتر استان در حوزه های مختلف قدردانی شد که ۱۲ نفر از این روستاییان دارای رتبه برتر در تولید محصولات کشاورزی و طرح های گردشگری بودند.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .