امروز پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۰۴:۴۶:۰۳

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » حوادث » پایان تعطیلات و موج بازگشت مسافران، ترافیک سنگین و وقوع تصادفات خونین

اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

1573کد مطلب

297تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

پایان تعطیلات و موج بازگشت مسافران، ترافیک سنگین و وقوع تصادفات خونین

پایان تعطیلات و موج بازگشت مسافران، ترافیک سنگین و وقوع تصادفات خونین

  بخشی از مهمترین فرآورده‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته شیرگاه خبر به نقل از ایرنا استان‌ها در پی می‌آید: پایان تعطیلات خردادماه، ترافیک در محورهای مازندران را سنگین کرد پایان تعطیلات چهار روزه خردادماه و بازگشت مسافران، ترافیک در محورهای اصلی مازندران (هراز، کندوان و سوادکوه) را سنگین کرد. ** جاده هراز مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد که هم اکنون ترافیک در محور آمل – تهران از شمال به جنوب در محدوده جنگل، تونل تکاور و سه راهی چلاو...

 

بخشی از مهمترین فرآورده‌های خبری ۲۴ ساعت گذشته شیرگاه خبر به نقل از ایرنا استان‌ها در پی می‌آید:

پایان تعطیلات خردادماه، ترافیک در محورهای مازندران را سنگین کرد
پایان تعطیلات چهار روزه خردادماه و بازگشت مسافران، ترافیک در محورهای اصلی مازندران (هراز، کندوان و سوادکوه) را سنگین کرد.

** جاده هراز
مرکز مدیریت راههای مازندران اعلام کرد که هم اکنون ترافیک در محور آمل – تهران از شمال به جنوب در محدوده جنگل، تونل تکاور و سه راهی چلاو سنگین است و تردد خودروها در این محور به کندی انجام می‌شود.
براساس از رانندگان خواسته شد تا برای جلوگیری از برخورد احتمالی خودروها با سرعت مطمئن و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در این مسیرها تردد داشته باشند.
** جاده کندوان
ترافیک در محور کندوان (چالوس- کرج) نیز از مرزن آباد تا تونل کندوان طبق گزارش مرکز مدیریت راههای مازندران به صورت سنگین است.
پلیس راه برای تسهیل در تردد خودرویی از ۱۷ عصر امروز تردد از کرج به سمت مرزن آباد را ممنوع اعلام کرد.
** محور سوادکوه
مرکز مدیریت راههای مازندران، تردد در محور سوادکوه (قائمشهر- تهران) را در محدوده شهرهای زیرآب و شیرگاه به صورت سنگین و در مابقی مسیر به صورت نیمه سنگین و روان اعلام کرد.
همچنین تردد خودرویی در سایر محورهای مازندران از جمله ساری به سمنان موسوم به جاده کیاسر و کناره نیز تردد به صورت روان وعادی در جریان است.
** تأخیر در سفر به خواست پلیس از مسافران
به دنبال پیش بینی سفر چندین میلیونی مسافران به استان مازندران در تعطیلات چهار روزه ناشی از حوادث ۱۴ و ۱۵ خردادماه و فطر و ترافیک سنگین خودرویی در محورهای اصلی این خطه شمال کشور پلیس راه از مسافران خواست در صورت امکان بازگشت خود را به روزهای شنبه و یکشنبه موکول کنند.
پلیس راه از مسافرانی که برگشت آنها به هر دلیلی ضرورت دارد، خواست کرد ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از تردد در شانه خاکی در مواقع ترافیک سنگین، باک خودروهایی خود را نیز از بنزین پر کنند.
مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر محور اصلی و فرعی دارد که سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر آن را محورهای اصلی تشکیل می‌دهد و در سال گذشته حدود ۵۰ میلیون تردد در این محورها به ثبت رسید.
رئیس پلیس راهور با توجه با موج بازگشت مسافران از شهرهای مختلف و بویژه شمالی کشور خواست مسافران بازگشت خود از سفر را به روزهای شنبه یا یکشنبه موکول کنند.
سردار سید کمال هادیان‌فر با اشاره به بازگشت مسافران شهرهای شمالی کشور، توصیه کرد که با توجه به اینکه محورهای فیروزکوه، چالوس، هراز و قزوین – رشت در روز جمعه بار ترافیکی سنگینی خواهد داشت،  بازگشت از سفر خود را به روزهای شنبه یا یکشنبه موکول کنند.
رئیس پلیس راهور شماره تلفنی را هم اعلام و گفته است هموطنان در صورت ضرورت بازگشت در روز جمعه، ضمن اطلاع از وضعیت راهها از طریق شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵، آمادگی طولانی شدن سفر به چند برابر زمان معمول و پیش‌بینی‌های لازم از قبیل پرکردن باک بنزین و همراه داشتن آذوقه را داشته باشند.
پلیس راهور آمادگی صددرصد خود را در خدمت به هموطنان اعلام کرده و در عین حال هشدار داده با توجه به محدودیت ظرفیت معابر با هرگونه تخلف رانندگی مخصوصاً حرکت از شانه خاکی به شدت برخورد خواهد شد.
ترافیک خودرویی در خروجی‌های مشهد هم پرحجم گزارش شده است.
در حال حاضر ترافیک در خروجی‌های مشهد و آزادراه شهیدشوشتری به مشهد نیمه سنگین و پرحجم است و حجم ترافیک در ورودی‌های مشهد سبک تر از خروجی هاست و پیش بینی می شود که از عصر امروز ترافیک در ورودی‌ها بیشتر شود.

** بی احتیاطی و وقوع تصادف درجاده های پرترافیک
گزارش دریافتی از مراکز مختلف در روز جمعه چندین فقره تصادف خودروهای سبک و سنگین در جاده های کشور رخ داد که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از هموطنان شد.
در تصادفاتی که در جاده های شهرستان کاشان رخ داد، گزارش شد که ۵۰ نفر در جریان حادثه های رانندگی شب و روز گذشته در محورهای منتهی به شهرستان کاشان مصدوم و ۲ نفر کشته شدند.
رئیس مرکز اورژانس و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کاشان بامداد جمعه از ۱۲ حادثه رانندگی در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد که در محورهای منتهی به این شهرستان رخ داده و تعطیلات پر حادثه ای را رقم زده است .
تصادفات به حدی شدید بوده که گفته می شود آسیب دیدگان ای حادثه‌ها پس از رها سازی از سوی هلال احمر و آتش نشانی، با انجام اقدام‌های درمانی اولیه به بیمارستان شهید بهشتی کاشان منتقل شدند.
ساعت هشت صبح امروز نیز تصادفی در آزادراه قم- کاشان در محدوده روستای آب شیرین رخ داد که یک کشته و سه مصدوم برجا گذاشت.
همچنین عصر امروز حادثه برخورد سه دستگاه خودروی پژو ۲۰۶، اس دی و ال ۹۰ در جاده مشهد اردهال- کاشان به کشته شدن یک نفر و آسیب دیدن ۹ نفر دیگر منجر شد.

**آتش سوزی مراتع
با افزایش دمای هوا، روز پنجشنبه و جمعه گزارش هایی از آتش سوزی دریافت می شد که برخی ناشی از سوزاندن کاه وکلش مزارع بود که در یک مورد به مراتع پیرموسی و هوره درمنطقه بین شهرستانهای باغملک و هفتکل سرایت و آن را شعله ور کرد.
این آتش سوزی که حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی و مراتع را طعمه حریق کرد از بعدازظهر روزجمعه آغاز شد و با تلاش چند ساعته آتش نشانان مهار شد.
همچنین فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از آتش سوزی بخشی از مراتع کوه شاه جهان شهرستان شیروان خبر داد .
با این اتش سوزی  ۲ گروه از یگان حفاظت منابع طبیعی شیروان در قالب هشت نفر برای مهار آتش و پیشگیری از خسارت و سایر حوادث به منطقه اعزام شدند.
گفته شده که این آتش سوزی پنجشنبه شب رخ داده و ساعاتی بعد مهار شده اما از خسارات آن خبری در دست نیست اما گفته شده که علت آتش سوزی از سوی دامداران بوده زیراکه هم اکنون مراتع این منطقه به دلیل بارش‌های بهاری دارای پوشش گیاهی خوب است.
در پی وقوع آتش سوزی در منطقه خائیز و تنگه بن بهبهان نیز نیروهای محلی، اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری شهرستان و… آتش را در این بخش از خوزستان کنترل کردند.
آتش در بهبهان مهار شده اما در بخش کهکیلوله و بویر احمد عملیات اطفا در دست اقدام است و مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفته که یک دستگاه بالگرد در منطقه در حال عملیات است و بالگرد آبپاش نیز به منظور لکه گیری قرار است به منطقه اعزام شود.
از روز گذشته به دستگاه‌های متولی در شهرستان آماده باش اعلام شده و شورای هماهنگی مدیریت بحران در منطقه تشکیل شده است و مدیران دستگاه‌های متولی در منطقه حاضر هستند.
آتش سوزی در منطقه خاییز و تنگه بن بهبهان اما بر اثر رعد و برق به وقوع پیوسته است.

**باند سارقان طلا در بوشهر متلاشی شد
فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر امروز از تعقیب و گریز ماموران پلیس خبر داد که طی آن باند سارقان غیربومی طلاجات در این شهرستان متلاشی شد.
آنطور که پلیس گزارش داده در پی اطلاع گزارش موثق از ورود یک باند غیر بومی سارقان طلاجات منزل در شهر بوشهر، طرح پلیسی جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار قرار گرفته است.
این باند که با استفاده از یک جفت پلاک سرقتی وارد شهر شده بودند ولی با افزایش تیم‌های گشتی، خودرو سارقان در یکی از خیابان‌های اصلی شناسایی شدند.
پس از شناسایی و دستور ایست، سارقان بدون توجه به دستور پلیس اقدام به فرار می کنند و گشت خودرو پلیس نیز به تعقیب آنها می پردازد .
در ادامه این تعقیب و گریز در خیابان فنس با شلیک پلیس لاستیک‌های خودرو سارقان مورد هدف قرار گرفته و سپس یکی از سارقان دستگیر شده است و  ۲ سارق دیگر نیز با استفاده از تاریکی شب در کوچه‌های اطراف متواری شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان بوشهر گفته است که با ادامه عملیات پلیس ساعت ۴:۰۰ بامداد امروز سارقان متواری که قصد داشتند با همکاری یکی دیگر از همدستانشان از شهر خارج شوند در خروجی بوشهر شناسایی و دستگیر شدند.
در این عملیات چهار سارق دستگیر و ۲ دستگاه خودرو توقیف شده و تحقیقات در خصوص اعمال مجرمانه این افراد همچنان ادامه دارد.

** ۶ پرواز فرودگاه اهواز به دلیل نبود مسافر لغو شد
مدیرکل فرودگاه های خوزستان هم گفته است که ۶ پرواز فرودگاه بین المللی اهواز روز جمعه به دلیل نبود مسافر لغو شد.
محمدرضا رضایی با اشاره به ابطال چند پرواز این فرودگاه طی تعطیلات عید فطر، عنوان کرده که دلیل اغلب ابطال پروازهای اخیر این فرودگاه نبود مسافر بوده است و شرکت‌های هواپیمایی برای جلوگیری از ضرر و زیان، پروازهایی که به حد نصاب در تعداد مسافر نرسیده باشند را باطل می‌کنند.
امروز جمعه پروازهای شماره ۰۲۱ و ۶۹۷۱ شرکت هواپیمایی کاسپین در ساعت ۱۰:۲۵ دقیقه و ۲۳ امشب به مقصد تهران باطل شدند.
همچنین پرواز شماره ۴۵۸۷ در ساعت ۷:۲۰ دقیقه مربوط به هواپیمایی ماهان، پرواز هواپیمایی تابان با شماره ۶۲۴۶ در ساعت ۱۱ و پرواز هواپیمایی وارش با شماره ۵۸۵۱ در ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه به مقصد فرودگاه تهران نیز باطل اعلام شد.
پرواز شماره ۵۷۱۸ هواپیمایی اتا به مقصد مشهد نیز در ساعت ۱۱ باطل شد.
مدیرکل فرودگاه‌های استان همچنین از مسافران خواست تا پیش از راهی شدن به سمت فرودگاه با اطلاعات پرواز به شماره تلفن ۱۹۹ تماس بگیرند و از هرگونه تغییر ساعت پروازها اطلاع پیدا کنند.
تهران، اصفهان، یزد، شیراز، نوشهر، رشت، تبریز، بندرعباس، ساری، مشهد، کیش، عسلویه و خارک مسیرهای پروازی رفت و برگشت از فرودگاه اهواز است.

**محیط بان پارک ملی کرخه شوش در درگیری با متخلفان مصدوم شد
رییس پارک ملی کرخه شوش درگیری در یک پارک ملی خبر داده و گفته است که یکی از محیط بانان پارک ملی کرخه در درگیری با شکارچیان غیر مجاز از ناحیه دست مصدوم شده است.
گفته شده مأمورین یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه حین گشت و کنترل در منطقه سرخه متوجه شکار غیرمجاز پرنده حمایت شده دراج توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پراید شدند لذا برای دستگیری این متخلفان اقدام کردند.
متخلفان با گرفتار شدن در کمین مأموران به صورت دنده عقب قصد متواری شدن داشتند و به دستور مأموران مبنی بر توقف خودرو توجه نکردند.
این متخلفان در نهایت پس از شلیک تیر به لاستیک پراید متوقف شدند ولی برای از بین بردن آثار جرم (اسلحه ولاشه شکار) به صورت پیاده متواری شدند که تلاش محیط بانان برای دستگیری آنان منجر به درگیری و شکستگی دست محیط بان روح الله سرویاس شد.
ادوات جرم شامل یک قبضه سلاح شکاری، یک دستگاه خودروی پراید ولاشه پنج قطعه پرنده حمایت شده دراج کشف و ضبط و با دستور مقام قضائی به کلانتری سرخه در بخش فتح المبین شهرستان شوش تحویل داده شدند.

** انهدام باند سوء استفاده کنندگان از دفترچه های درمانی
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم هم گفت که باند سوء استفاده کنندگان از دفترچه های درمانی در این استان متلاشی شد.
علی اصغر سلطانی در گفت وگویی که روابط عمومی این نهاد منتشر کرد گفت که متهمان این پرونده داروهای کمیاب را از مراکز درمانی مجاز تهیه و در بازار آزاد می‌فروختند.
به گفته وی برخی افراد با سوءاستفاده از دفترچه‌های درمانی، اقدام به تهیه داروهای کمیاب، خارجی و گران قیمت و خاص کرده و سپس داروها را در بازار آزاد به فروش رسانده یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کردند.
وی گفت: اقدامات مجرمانه این افراد به نحوه خرید و فروش نسخه‌های سفید و یا اجاره دادن دفترچه بیمه و یا جعل دفترچه‌های درمانی و جعل مهر و دست خط پزشک، اخذ دستور خلاف واقع از پزشک یا جاعلین و تهیه دارو یا فروش نسخه تجویزی و فروش دارو خارج از شبکه می‌باشد که متخلفان با مراجعه به پزشک تعداد زیادی نسخه و تجویز یکسان داروهای گران قیمت را اخذ و با هماهنگی داروخانه‌های متخلف با پرداخت ۱۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت اقدام به تهیه دارو و فروش آن می‌کردند.
متهمان با این اقدامات مجرمانه هم به سلامت جامعه و هم به بیت المال خساراتی وارد می‌کردند که با انجام کار اطلاعاتی ۱۲ نفر از متهمین شناسایی و دستگیر شدند و درحال حاضر پرونده قضائی آنها در حال رسیدگی است.

** آتش سوزی ۵ شناور باری
آتش سوزی پنج فروند شناور باری در بندر نخل تقی از توابع این شهرستان مهار شد.
در این حادثه که ساعت ۱۲ ظهر روز جاری به وقوع پیوست سه فروند شناور باری ۱۰۰ درصد دچار حریق شد و ۲ فروند شناور باری دیگر بین ۳۰ تا ۷۰ درصد در آتش سوخت.
این آتش سوزی با همکاری نیروهای آتش نشانی، دریابانی، اداره بنادر و دریانوردی و شیلات و نیروهای مردمی در ساعت ۱۵ مهار شد.
به دلیل پایین بودن عمق آب در اسکله آتش خوار نتواست وارد حوضچه شود و عملیات مهار آتش را انجام دهد.
به دلیل همجواری شناورهای دچار حادثه با دیگر شناورهای پهلو گرفته در اسکله و احتمال سرایت آتش، دیگر شناورها به فاصله ایمن منتقل شدند.
این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشته و علت آتش سوزی شناورهای باری و میزان خسارت در حال بررسی است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .