امروز شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳| ۱۵:۱۹:۳۰

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » سلامت » شهرستان نور با ۲۰ مکان گردشگری پذیرای مهمانان نوروزی است

فروردین ۷, ۱۴۰۳ تاریخ انتشار

adminنویسنده

10067کد مطلب

35تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

شهرستان نور با ۲۰ مکان گردشگری پذیرای مهمانان نوروزی است

شهرستان نور با ۲۰ مکان گردشگری پذیرای مهمانان نوروزی است

به گزارش شیرگاه خبر ،شهرستان نور با توجه به اینکه سومین شهرستان از نظر وسعت در بین دیگر شهرستان‌های مازندران است در ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری خواهد بود این شهرستان با وجود جاذبه‌های گردشگری و مواهب طبیعی چون دریا، جنگل، جلگه و کوهستان مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران است. اماکنی همچون الیمالات، گالری دیدی، پارک جنگلی نور، ایزدشهر و رویان، سواحل نور، ارتفاعات سیاه سنگ، بقعه شاه بالو زاهد، ارتفاعات سوردار، منطقه واز، آبگرم لاویج، جنگل کشپل،...

به گزارش شیرگاه خبر ،شهرستان نور با توجه به اینکه سومین شهرستان از نظر وسعت در بین دیگر شهرستان‌های مازندران است در ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری خواهد بود این شهرستان با وجود جاذبه‌های گردشگری و مواهب طبیعی چون دریا، جنگل، جلگه و کوهستان مقصد سفر بسیاری از مسافران و گردشگران است.

اماکنی همچون الیمالات، گالری دیدی، پارک جنگلی نور، ایزدشهر و رویان، سواحل نور، ارتفاعات سیاه سنگ، بقعه شاه بالو زاهد، ارتفاعات سوردار، منطقه واز، آبگرم لاویج، جنگل کشپل، آبشار اب پری، آبشار حرام او، روستاهای میانبند، شهرتاریخی ناتل، موزه نیمای یوش، قلعه تاریخی پولاد و غیره را از جمله مکان‌های دیدنی و تاریخی و طبیعی شهرستان نور است.

«بیژن پولادی» فرماندار شهرستان نور در خصوص آمادگی شهرستان برای میزبانی از مهمانان نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک سال جدید با اشاره به اینکه دستگاه‌های خدمات رسان به صورت شبانه روزی در آماده باش کامل قرار دارند، گفت: اماکن مذهبی، گردشگری، بومگردی، هتل‌ها با در نظر گرفتن ایام ماه مبارک رمضان در حال خدمات رسانی به گردشگران هستند.

 

پولادی خاطرنشان کرد: تمام اقدامات لازم اعم از تمهیدات جاده‌ای، امنیت و سلامت مسافران جهت رفاه مردم و داشتن سفری ایمن توسط مجموعه مدیریتی شهرستان نور اندیشیده شده است‌.

وی با ابراز خرسندی از امکانات ایجاد شده و نحوه پذیرایی و هدایت میهمانان نوروزی در مبادی ورودی شهرستان یادآور شد: با ایجاد تسهیلات مناسبی که فراهم شد میهمانان با خاطره‌ای خوش این شهرستان را ترک خواهند کرد.

 

«سالاریان» رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور نیز در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: ستاد خدمات سفر از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ شروع به کار کرد، که در این زمینه ۲۱۰۰ تخت، ۸ اقامتگاه بوم گردی و بالغ بر ۷۰ شهرک کوچک و بزرگ ۴ مدرسه با ۴۵ کلاس و ۴ اقامتگاه دولتی، ۱۱۰ خانه دومی و همچنین در صورت نیاز چندین باشگاه ورزشی سطح شهرستان آماده خدمات رسانی جهت اسکان مسافران نوروزی است.

وی افزود: بازرسی از تمامی تاسیسات گردشگری، بازار و اصناف شهرستان را با همکاری اداره صنعت و معدن و اماکن نیروی انتظامی در دستور کار خود قرار داد.

سالاریان با اشاره به ۸ نفر راهنمای دارای مجوز در شهرستان نور گفت: بیشتر تاسیسات گردشگری جزئیات اطلاعات سفر در سامانه خود دیده‌اند که البته اطلاعات به صورت بروشور و تراکت هم در اختیار گردشگران و مسافران قرار داده می‌شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور یادآور شد: بر اساس دستورالعمل ستاد خدمات سفر مساجد بین راهی و ساحلی برای نماز و سرویس بهداشتی مسافران نیز باز است.

 

وی تاکید کرد: تمامی واحدهای گردشگری به رعایت حفظ شئونات اسلامی با محوریت ماه رمضان مکلف شده‌اند.

«هادی باقری» سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان نور هم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از آنجایی که شهرستان نور با موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از موهبت‌های طبیعی چون دریا، جلگه و دشت، جنگل و کوهستان و ظرفیت‌های قابل توجه توریسم کشاورزی است همه ساله میزبان صدها هزار نفر میهمان شامل خانه دومی‌ها و همچنین مسافران گذری است که باید با در نظر گرفتن این حقیقت برنامه‌ریزی صحیح و اصولی صورت گرفته شود.

 

سرپرست اداره جهاد کشاورزی شهرستان نور تصریح کرد: در مهمترین وظیفه سازمانی یعنی تامین مایحتاج ضروری خورد و خوراک جمعیت مقیم و میهمان، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نور در کارگروه تنظیم بازار با همکاری فرمانداری، اداره صمت، غله، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و غیره در راستای سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران، اقدام به تامین اقلام ضروری این ایام از جمله؛ مرغ آماده طبخ، مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد، شکر مصرفی خانوار و صنف، میوه شب عید شامل سیب و پرتقال کرده و عملا بیش از ۱۰۰ تن از این اقلام در شهرستان نور توزیع شده و در حال توزیع است.

باقری با اشاره به اینکه توزیع این اقلام نقش بسیار مهمی در توازن قیمت و فراوانی مایحتاج عمومی و همچنین امنیت روانی جامعه در تامین اقلام مهم مصرفی خود داشته و دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن عید نوروز و ماه مبارک رمضان، روند خدمت‌رسانی ادامه داشته و کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی نور در کنار سایر نهادهای اثرگذار در این خصوص به انجام وظایف اداری خود خواهند پرداخت.

 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان نور ادامه داد: آنچه که اهمیت دارد، عملا مدیریت جهاد کشاورزی در این ایام تعطیل نبوده و بصورت شیفت اداری از ساعت ۸ صبح لغایت ۸ شب آمادگی دارد تا در موارد ضروری خدمت رسانی کند.

وی اضافه کرد: استعداد منطقه در سودجویی برخی افراد در ساخت و ساز غیرمجاز موجب شده تا گشت ۱۳۱ و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز هم در این ایام فعال بوده و به مقابله با افعال غیرقانونی سودجویان و زمین‌خواران با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی بپردازد.

 

«سید رضا سجادی» رییس اداره راهداری شهرستان نور دهم به ایسنا در خصوص محورهای شهرستان نور در ایام نوروز گفت: محور های کناره ( نور، چمستان و آمل) فقط بصورت نقطه‌ای در مبادی شهرها دارای ترافیک است.

وی با اشاره به محورهای کوهستانی ادامه داد: محور وازک-بلده محدوده‌ی سیاه سنگ تردد ممنوع است.

 

رییس اداره راهداری شهرستان نور تاکید کرد: محور دوآب-بلده-پل زنگوله تردد روان و در گردنه‌ها (خصوصا در صبحگاه) داشتن زنجیر چرخ الزامی است و باقی نقاط تردد روان و بدون مشکل است.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .