امروز پنج شنبه ۰۹ فروردین ۱۴۰۳| ۲۱:۲۴:۱۱

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

شما اینجا هستید |

صفحه اصلی » سراسر استان » آمار واکسیناسیون کرونا در مازندران به تفکیک شهرستان ها

اردیبهشت ۲۴, ۱۴۰۱ تاریخ انتشار

adminنویسنده

8813کد مطلب

451تعداد نمایش

بدون دیدگاهتعداد نظرات

آمار واکسیناسیون کرونا در مازندران به تفکیک شهرستان ها

آمار واکسیناسیون کرونا در مازندران به تفکیک شهرستان ها

به گزارش شیرگاه خبر ،بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۸۶۸ هزار و ۳۳۷ مازندرانی بالای ۱۲ سال تا دیروز پنج شنبه ۲۲ مهرماه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که با توجه به جمعیت استان چیزی بیش از ۳۷ درصد مازندرانی‌ها به طور کامل بر علیه کرونا واکسینه شده اند که شهرستان‌های سیمرغ و سوادکوه شمالی با بیش از ۴۶ درصد بیشترین و آمل با ۳۵ و نوشهر با ۳۴ درصد کمترین میزان واکسیناسیون کامل را داشته اند....

به گزارش شیرگاه خبر ،بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران ۸۶۸ هزار و ۳۳۷ مازندرانی بالای ۱۲ سال تا دیروز پنج شنبه ۲۲ مهرماه هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که با توجه به جمعیت استان چیزی بیش از ۳۷ درصد مازندرانی‌ها به طور کامل بر علیه کرونا واکسینه شده اند که شهرستان‌های سیمرغ و سوادکوه شمالی با بیش از ۴۶ درصد بیشترین و آمل با ۳۵ و نوشهر با ۳۴ درصد کمترین میزان واکسیناسیون کامل را داشته اند.

اهالی سوادکوه با ۴۲ درصد، تنکابن و رامسر با ۴۱ و بابلسربا ۴۰ درصد در رده سوم تا ششم قرار دارند و پس از آن‌ها ساکنان شهرستان‌های چالوس با ۳۸ درصد، ساری، میاندورود، محمودآباد، فریدونکنار، عباس آباد، نکا با ۳۷ درصد، جویبار و کلاردشت با ۳۶ درصد، گلوگاه، نور، قائم شهر، بهشهر و آمل با ۳۵ درصد و نوشهر با ۳۴ درصد هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آمار واکسیناسیون کرونا در مازندران به تفکیک + جدول

سیمرغ با ۱۰۰ درصد واکسیناسیون، صدرنشین دریافت یک دوز

یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۳۰۳ مازندرانی نیز تا دیروز پنج شنبه ۲۲ مهرماه فقط یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند که با توجه به جمعیت استان بیش از ۸۲ درصد را شامل می‌شوند.

شهرستان‌های سیمرغ با ۱۰۰ درصد و سوادکوه شمالی با ۹۵ درصد صدرنشین دریافت یک دوز واکسن هستند و بهشهر و قائم شهر با ۷۵ درصد در انتهای جدول قرار دارند.

۹۰ درصد اهالی شهرستان‌های سوادکوه، ۸۸ درصد جمعیت محمودآباد و تنکابن، ۸۶ درصد رامسری ها، ۸۵ درصد اهالی چالوس، ۸۳ درصد ساکنان جویبار، بابلسر و عباس آباد، ۸۲ درصد اهالی نکا، کلاردشت، میاندورود، نور، گلوگاه و آمل، ۸۱ درصد فریدونکناری‌ها، ۸۰ درصد ساکنان مرکز استان، ۷۹ درصد نوشهری‌ها، و ۷۵ درصد اهللی بهشهر و قائم شهر حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آمار واکسیناسیون کرونا در مازندران به تفکیک + جدول

واکسیناسیون ۷۵ درصد دانش آموزان

تعداد دانش آموزان واجد شرائط دریافت واکسن در مازندران نیز ۲۱۲ هزار و ۲۷۶ نفر اعلام شده است که تا روز ۲۲ مهرماه ۱۶۰ هزار و ۲۷۱ دانش آموز معادل ۷۵ درصد واکسن کرونا را تزریق کردند.

دانش آموزان میاندورود و سوادکوه شمالی با ۹۴ درصد بیشترین و ساری و قائم شهر با ۶۶ و ۶۳ درصد کمترین میزان واکسیناسیون را داشتند.
دانش آموزان محمودآباد و گلوگاه بیش از ۹۱ درصد، کلاردشت با ۹۰ درصد، رامسر و سوادکوه ۸۷ درصد، تنکابن ۸۶ درصد، سیمرغ ۸۴ درصد، چالوس ۸۲ درصد، بابلسر ۸۰ درصد، عباس آباد، فریدونکنار و نوشهر ۷۷ درصد، آمل ۷۶ درصد، بهشهر و جویبار ۷۴ درصد، نور و نکا ۷۲ درصد، ساری ۶۶ درصد و قائم شهر نیز ۸۳ درصد واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

آمار واکسیناسیون کرونا در مازندران به تفکیک + جدول

نگرانی از افزایش بیماران کرونایی

دکتر قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه شمار بیماران مبتلا به کرونا دو روز گذشته در استان روند افزایشی داشته است، گفت: این وضعیت در صورت تداوم نگران کننده خواهد بود.

او افزود: میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مازندران نیز به ۵۰ درصد رسیده است و مشاهدات نشان می‌دهد مردم انگار تمایلی به استفاده از ماسک ندارند.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هنوز نمی‌توان به طور قطع زمان پیک بعدی کرونا را علام کرد، ادامه داد: مراسم‌ها و تجمعات عمومی هم متاسفانه بدون رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

دکتر اویس گفت: برخی افراد تصور می‌کنند به دلیل دریافت واکسن کرونا در مقابل این بیماری کاملا ایمن هستند و به همین دلیل شیوه نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند که این تصور اشتباه به همراه افزایش سفر‌ها در هفته‌های گذشته سبب شده است تعداد بیماران در دو روز گذشته افزایش یابد.

دسته بندی :

بدون دیدگاه

تعداد نظرات در انتظار تائيد : 2

نظر شما در مورد این اثر چیست دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید .